La comparación de pacientes satisfechos e insatisfechos 2 a 5 años después de una artroplastia total de hombro anatómica

Comparison of satisfied and dissatisfied patients 2 to 5 years after anatomic total shoulder arthroplasty

 

Fuente
Este artículo es originalmente publicado en:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26897317

http://www.jshoulderelbow.org/article/S1058-2746(15)00720-X/abstract
De:

Jacobs CA1, Morris BJ2, Sciascia AD2, Edwards TB3.

J Shoulder Elbow Surg. 2016 Feb 17. pii: S1058-2746(15)00720-X. doi: 10.1016/j.jse.2015.12.001. [Epub ahead of print]
Todos los derechos reservados para:

Copyright © 2015 Journal of Shoulder and Elbow Surgery Board of Trustees. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.

 

Abstract

BACKGROUND:

With an increasingly large number of patients undergoing total shoulder arthroplasty (TSA) combined with increased requirements for public reporting of patient outcomes, there is a greater need to better understand the underlying factors related to patient satisfaction. The purpose of this study was to compare patient demographics, nonorthopedic comorbidities, patient-reported outcome scores, and range of motion of patients who reported being either satisfied or dissatisfied with their procedure at midterm follow-up.

CONCLUSION:

Dissatisfied patients had significantly lower improvements in pain, function, and range of motion. Furthermore, a change in ASES score <12 points was associated with a 19-fold increase in the risk of being dissatisfied after TSA.

Resumen
ANTECEDENTES:

Con un número cada vez mayor de pacientes sometidos a artroplastia total de hombro (TSA) combinado con mayores necesidades de información pública de los resultados de los pacientes, hay una mayor necesidad de comprender mejor los factores subyacentes relacionados con la satisfacción del paciente. El propósito de este estudio fue comparar los datos demográficos del paciente, comorbilidades no ortopédicas, puntuaciones de resultados informados por los pacientes, y el rango de movimiento de pacientes que informaron estar satisfechos o insatisfechos con su procedimiento en el seguimiento a mediano plazo.

CONCLUSIÓN:

pacientes insatisfechos tuvieron mejoras significativamente más bajos en el dolor, la función y el rango de movimiento. Además, un cambio en la puntuación ASES <12 puntos se asoció con un aumento de 19 veces  el riesgo de ser no estar satisfecho después de una TSA.

Copyright © 2015 Journal of Shoulder and Elbow Surgery Board of Trustees. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.

KEYWORDS:

Total shoulder arthroplasty; activities of daily living; osteoarthritis; outcome; pain; range of motion; satisfaction

PMID: 26897317 [PubMed – as supplied by Publisher]

Deja un comentario

Tu email nunca se publicará.